donderdag 31 oktober 2013

Bounce

Hallo,

Met mijn oude acroteam wilde we al tijden naar bounce. Bounce is een trampolinehal die voor iedereen toegankelijk is.
Er is een groot vlak met allemaal kleine trampolines met in het midden 1 lange baan trampoline. Ook de wanden zijn trampolines!
Wij zijn alledrie uit het turngebied dus enorm leuk.
Ik kon er zelf bijna niks springen. Als je gewend bent op een vloer te springen moet je heel traag op een trampoline werken en dat is voor mij niet te doen.
Mijn partner gaf zelf aan dat zij hier alles kon springen omdat zij op de vloer juist altijd te traag was!
Mijn andere partner zit tegenwoordig op trampolinespringen en zij kon er wel mee overweg.
Na een tijdje aangekloot te hebben kwam een van de instructeurs erbij om ons wat trucjes te leren.
Eerst waren we bezig om op de wand door de bocht te rennen.
Toen dat lukte kwam de instructeur met het voorbeeld om een rondje te draaien terwijl je door de bocht rent.
Dit lukte aardig dus deed hij een koprol in de bocht.
We wilden het wel proberen maar we waren te bang om te vallen dus hebben we het niet gedaan.
Vervolgens mochten wij in de trampoline springen en dan met je handen op de wand en je benen opschoppen.
Toen dat lukte was het de bedoeling om bij de landing een salto achterover te maken. Dat ging prima.
De volgende stap was om op de wand te rennen en een salto er van af te doen.
De jongste partner deed dat gemakkelijk.
Ik durfde niet echt maar heb het uiteindelijk 1 keer gedaan waarbij het bijna mis ging.
Mijn andere partner is geblesseerd dus deze is hier afgehaakt.
Uiteindelijk was het een hele leuke dag.
Als je nog geen turnachtergrond hebt dan is het nog steeds de moeite waard om er heen te gaan!
Ze hebben er ook baskets hangen zodat je met een bal vanuit de trampoline in de basket kan gooien.
Ook trefbal met een grotere groep is hier erg leuk!

Groetjes,
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten