woensdag 27 november 2013

Regenboogscrub en badzout

Hallo allemaal,

Deze keer is de regenboogbodyscrub beter gelukt.
Echter nog niet helemaal regenboog omdat we het mengsel over ons drieën hebben verdeeld en het dan erg weinig was.
We hebben er voor gekozen om 3 kleuren te nemen.
Voor het recept van de regenboogbodyscrub verwijs ik je door naar het bericht bodyscrub welke ik eerder geplaatst heb.
Deze keer heb ik wel de goede ingrediënten gebruikt en hierbij als geurstoffen kaneel, anijs en dennen.

De scrub is deze keer gelukt maar ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen anijs echt lekker vind.
Kaneel ruikt naar mijn mening helemaal niet naar kaneel en dennen ruikt al wel beter maar ook nog niet echt naar dennen.

Ik heb de scrub gemaakt met fijn zout en ik vond hem erg fijn.
Na het afspoelen van de scrub heeft je huid een fijn dun laagje over zich heen.
Normaal bij olie vind ik dit erg vies omdat mijn kleding dan zo gaat plakken.
Bij deze scrub valt dat reuze mee en heb ik hier geen last van.

Mijn moeder had grove zout gebruikt maar om dit goed te laten slagen is het verstandig om het met fijn zout te mixen.
Dit zodat de oliën zich beter kunnen mengen met het zout, bij grof zout is er minder verbinding waardoor het geen mooi geheel wordt.

Na de scrub hebben we ook nog badzout gemaakt. Bij de bodyscrub heb ik gekozen om de anijsgeur te gebruiken aangezien ik de andere twee niet zo lekker vond ruiken.
Het recept hiervoor is vrij simpel.
Je neemt 200 gram grove zout, het liefst dode zeezout maar gewoon grof zout werkt ook.
Hierbij doe je 6 druppels geurstof en 6 druppels kleurstof.

Dit was bij mij het resultaat.
Bij de scrub heeft elke kleur een andere geur zodat je een lekkere afwisseling hebt van geuren.


Groetjes,
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten