dinsdag 3 juni 2014

Voorbereiding China: Vaccinaties + verzekeringen

Hallo allemaal,

Als je op een verdere reis gaat dan heb je vaak vaccinaties nodig.
Maar waar haal je die vaccinaties nou?
De meeste mensen roepen al snel dat je bij de GGD moet zijn.
Maar laat ik nou net gelezen hebben dat de GGD soms vaccinaties aan raadt welke je niet eens nodig hebt.
Daarom ben ik op zoektocht gegaan.
Bij mijn eigen huisarts vaccineren ze ook en hier heb ik mijn informatie en bedragen van gekregen.
Echter komt dit in mijn geval overeen met de vaccinaties die bij de GGD gegeven worden.
Het is altijd van belang dat je je reisschema mee hebt aangezien er voor verschillende gebieden in een land verschillende vaccinaties nodig zijn.
Ook is het doel van je reis van belang. 
Wij gaan rondreizen en krijgen hierdoor minder vaccinaties dan iemand die een aantal maanden vrijwilligerswerk gaat doen. 
Ook is het van belang dat je je bonnen bewaart want het schijnt zo te zijn dat je geld terug kunt krijgen bij de verzekering. 
Uiteraard gaan wij dit ook proberen en wachten we in spanning af of we iets van ons geld terug zullen zien.
Het enige verschil tussen de GGD en mijn huisarts wat we momenteel merken is dat de GGD 4 weken van t voren vaccineert en je een speciale informatiebijeenkomst moet volgen.
Bij mijn huisarts wordt er 2 weken van te voren gevaccineerd zodat je er zo lang mogelijk van kan genieten.
Er is geen speciale informatiebijeenkomst, de informatie krijg je tijdens het vaccineren.

Voor de rest is het nog belangrijk dat je je visum op tijd regelt en ook een annuleringsverzekering en reisverzekering kunnen eigenlijk niet missen. 
Onze annuleringsverzekering hebben wij meteen bij het boeken van de reis toegevoegd. 
Achteraf gezien is dit vaak duurder aangezien het reisbureau hier geld aan wil verdienen.
Het best kun je het direct bij de verzekeringsmaatschappij regelen.
Voor je reisverzekering kun je ook het best bij de verzekeringsmaatschappij zijn.
Let hierbij goed op wat er wel en niet bij de verzekering gedekt wordt.
Zo kwam ik een goedkope verzekering tegen maar hierbij zat de bagage niet inverzekerd.
Let ook op tot welk bedrag je verzekerd bent en of het misschien goedkoper is om een doorlopende reisverzekering af te sluiten.

Wij zijn al druk bezig met spullen verzamelen welke we denken dat we echt mee moeten nemen.
Hierover zal ik later nog een stukje schrijven.
De spullen die wij denken dat niet kunnen ontbreken of welke wij al snel zouden vergeten.

Groetjes,
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten