dinsdag 4 maart 2014

Tapasavond

Hallo allemaal,

Met het gezin vonden wij het een erg leuk idee om een tapasavond te houden.
Zo bedacht zo gedaan.
Het idee kwam toen mijn nicht en vriend er ook bij waren dus met zn vijven hebben we een datum gekozen.
Dan ben je met 5 personen maar hoeveel gerechtjes laat je iedereen dan maken...
Mijn moeder vond 1 genoeg, ik dacht echter dat dat veel te weinig zou zijn.
Het zijn daarom 2 gerechtjes per persoon geworden.
Omdat ik dit nog steeds weinig vond heb ik voor op de tafel brood met aioli en spiesjes van mozzarella en tomaat gemaakt.

Langzaam aan kreeg ik van iedereen door wie wat zou gaan maken.
Hiervan heb ik gevraagd of mensen het gas of de oven nodig hadden en hoe lang.
Je kan moeilijk 2 gerechtjes welke allebei in de oven moeten gelijk serveren. Daar moet dus rekening mee gehouden worden.
We hadden gekozen voor 5 gangen met 2 gerechten. Dit was naar onze mening een prima verdeling.
Ook de tussentijd tussen de verschillende gerechten was ideaal, net genoeg tijd om het eten te laten zakken voordat de nieuwe gang op tafel kwam.

Dit was onze menukaart:
Ronde 1
- uiensoep
- gevulde champignons met zalm en geitenkaas

Ronde 2
- wraps
- zalmrol met boursin, crème fraiche en spinazie

Ronde 3
- pittige gehaktballen
- komkommer met tonijnvulling

Ronde 4
- kip gemarineerd in honing mosterd
- satespiesjes

Ronde 5
- patatas bravas
- pinchos met geitenkaas

Alle gerechten waren erg lekker.
Mijn favorieten waren:
De uiensoep, gevulde champignons, kip honing mosterd en de patatas bravas.
De uiensoep omdat ik uiensoep heerlijk vind. Lekker zoet en een prima starter.
De gevulde champignons waren heel erg lekker door de verschillende ingrediënten van de vulling. Deze passen perfect bij elkaar.
De kip honing mosterd omdat ik de combinatie van kip en honing echt heel erg lekker vind. Het geeft net een zoete bite aan de kip.
De patatas bravas omdat dit lekker pittige aardappelen zijn. Even iets anders tussen alle andere gerechten.

Naar mijn mening een geslaagde avond waarin we allemaal dingen hebben gegeten welke we nooit op hadden.
Een hele goede manier om te kijken of je iets lust en heel erg gezellig om met zn allen voor de maaltijd te zorgen.
En het meest belangrijke, er zit voor iedereen iets lekkers tussen!
Voor mij zeker voor herhaling vatbaar!

Groetjes,
Linda

Pinchos!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten