vrijdag 24 januari 2014

December: Brownie cupcakes

Hallo allemaal,

Voor de maand december stonden de brownie cupcakes op het programma.
In december heb ik mijn schema voor het cupcakejaar gemaakt maar helaas geen tijd meer gehad en het hierdoor in januari in laten gaan.
Toch hou ik het schema aan dus heb ik nog wat in te halen.
Daarom nu in januari 2 soorten cupcakes.

De brownie cupcake is een bijzondere cupcake.
Zodra je het cakeje eet zonder dat je weet dat het een soort brownie is smaakt hij bijzonder.
Dit omdat een brownie toch zwaarder is dan een gewoon cakeje.
Zodra je weet dat het een brownie is is het wel een echt lekker cakeje.
Ook de topping vind ik erg lekker en kan je op andere cakejes ook goed gebruiken.

Bij het maken van de cakejes vond ik het toch wel spannend om een ander recept te gebruiken dan ik gewend ben.
Toch ging het prima ook al had ik mijn twijfels over de hoeveelheid zout die in de cakejes moet.
Achteraf was deze twijfel terecht, de cakejes zijn naar mijn mening net iets te zout!
Ook twijfelde ik toen ik het beslag in de vormpjes ging doen omdat het zo dik was.
Dit was juist prima aangezien het natuurlijk om brownie cupcakes gaat en daarvan is het beslag nu eenmaal dikker.
De tijd in de oven was prima en de cakejes kwamen er mooi uit, hard bovenop en zacht van binnen.

Bij de topping had ik per ongeluk een leesfout gemaakt.
Hierdoor had ik 8dl melk toegevoegd in plaats van 0,8dl melk.
De eerste mix werd dus chocolademelk voor bij de lunch.
De tweede keer ging het wel goed, de mix was meteen uit de pan al mooi dik.
Ik heb het mengsel helaas niet lang genoeg laten afkoelen waardoor het nog redelijk vloeibaar was toen ik het op de cakejes verwerkte.
Als finishing touch heb ik er nog wat parelmoerparels op gedaan.

Voor het echte recept moet ik jullie helaas doorverwijzen naar het boek ivm bepaalde wet en regelgeving!
Hierbij een foto van mijn resultaat.

Groetjes,
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten