woensdag 15 januari 2014

Voorbereiding China: Reis uitzoeken

Hallo allemaal,

Graag wil ik op vakantie naar China.
Eerst wilde ik graag alleen maar aangezien er een partner in mijn leven is gekomen neig ik er steeds meer naar om samen naar China te  gaan.
Het is natuurlijk een fantastische ervaring om samen te kunnen delen.
Maar zo zijn er voor alleen gaan en voor samen gaan veel voordelen en nadelen.
Nu neig ik er meer naar om samen te gaan zodat je iemand hebt om alles mee te delen.
Alleen zijn is wel fijn omdat je dan zelf, zonder rekening te houden met anderen, kan doen wat je wilt!

Maar daarom wilde ik dit stuk niet schrijven.
Dat ik op reis ga naar China, dat staat in ieder geval vast.
Maar hoe kies je nu de juiste reis uit?
Als eerst ben ik op zoek gegaan op internet maar dat vond ik uiteindelijk te lastig omdat er zoveel hits uit komen.
Daarom ben ik naar het reisbureau geweest om gidsen te vragen voor groepsreizen in China!
Ik heb een Aziëgids van traveltrend 2014, Holland International 2014, FOX singlereis 2013, OAD China gids 2013 en VNC 2013.
Ik heb deze gidsen eerst doorgenomen en alle bezienswaardigheden gemarkeerd.
Ik zou iedereen aanraden om de OAD China-gids door te nemen.
Hier staat een leuke en duidelijke uitleg bij de bekendere plaatsen van China in.
Erg informatief en het leest makkelijk weg en geeft een goed beeld van wat er onder andere in de rest van de gidsen te vinden is.
Aangezien ik nu al een aardig idee had van wat er allemaal was en wat ik zelf graag wil zien  heb ik deze bezienswaardigheden op een briefje genoteerd.
Must betekende bij mij dat ik die punten echt graag in mijn reis wil zien en dat ik het jammer vind als ik deze punten niet zou kunnen plannen.
Extra betekende bij mij dat ik die punten wel graag wil zien maar dat als ze in mijn planning missen het niet heel erg is.
Optioneel betekende bij mij dat als die punten in de reis zitten ik dat wel leuk vind maar als het er niet bij zit het ook niet erg is.
Mijn briefje zag er als volgt uit:

Must:
Shanghai:
- Yu yuan tuinen
Xi'an:
- Terracotta leger
- Grote gans pagode
Beijing:
- Grote muur
- Verboden stad
- Zomerpaleis
Guilin:
- Boottocht over Li-rivier
(- Rijstvelden)

Extra:
Lijlang:
- Tijgersprongkloof
Kunming:
- Stenen woud
Shanghai/Suzhou:
- Zijdefabriek

Optioneel:
- Acrobatenshow
- DimSum
- Peking Duck
- Theeplantage

Vervolgens heb ik per reis bekeken welke van mijn punten erin stonden en zo een score gegeven aan de verschillende reizen. Uiteindelijk hield ik er nog 7 over waarvan er 3 van oad-reizen zijn en helaas is dit bedrijf failliet. Dus heb ik er nog 4 over. 1 van Holland International, 1 van Fox en 2 van Azië-reizen.
Van deze verschillende reizen heb ik de prijzen opgezocht en gekeken wat inclusief en exclusief is.
Hierbij laat ik het momenteel omdat ik nu eerst wil kiezen of ik alleen of samen weg ga.
Ga ik samen op pad dan wil ik vanaf hier samen kiezen welke reis het gaat worden, zo niet dan beslis ik het zelf en zal ik afwegingen moeten gaan maken over welke reis mijn voorkeur treft.

Komende tijd zal ik wat informatie plaatsen over mijn lijst en waarom juist deze punten op mijn lijst zijn gekomen!!

Groetjes,
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten