vrijdag 20 september 2013

DIY-shirt vermaken

Hallo,

Ik heb een Do It Yourself shirt vermaakt.
Dit betekent dat ik een bestaand shirt heb vermaakt naar een nieuw model.
Ik ben lekker simpel begonnen.

Dit plaatje heb ik gebruikt als voorbeeld:




















Het is eigenlijk heel gemakkelijk.
Je neemt een oversized shirt of gewoon een shirt wat je zat bent.
Vervolgens knip je de mouwen er bij de naar vanaf.
De hals knip je ook bij de naad er af.
Vervolgens knip je aan de achterkant een strook van het shirt af.
Aan de voorkant knip je in het midden een soort driehoek en naar de zijkant knip je de rest net zo ver af als de strook aan de achterkant.
Vervolgens knip je de driehoek vanaf die punt doormidden.
Dan ben je zover als op dit plaatje.
Ik heb uiteindelijk van de hals nog 2 stukken geknipt en die bij de armen eromheen gedaan zodat het lijkt of de armen een stukje opgestroopt zitten.
Gewoon een rondje van een stukje hals maken en dit vastnaaien om het schouderstuk.

Bij mij is dit het resultaat geworden!!
Naar mijn mening is het een leuk shirt geworden.
Ik heb nog een ander shirt liggen om voor een volgende keer mee aan de slag te gaan!


Groetjes,
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten