maandag 23 september 2013

Vleermuismouwen shirt maken

Hallo allemaal,

Ik was op de stoffenmarkt in Gouda en hier hadden ze coupons liggen.
Hier vond ik een hele leuke grijs met rode stof.
Al een tijdje wilde ik een vleermuizenshirt maken en dit stofje vond ik er wel geschikt voor.
Alleen het patroon miste nog, vond er alleen 1 waar je dit patroon als enige patroon kreeg voor 8 euro en dat vond ik te duur.
Uiteindelijk liet mijn moeder mij een blaadje zien wat ze had liggen voor een jasje, en waarachter hier stond ook het shirt in wat ik wilde maken.
Het Blad is Dianamode voorjaarsmode Nr.90.
Officieel is het een blad voor maat 38 tot 48 en ik zit in een maatje 36.
Een beetje bij knippen en dan zit hij alsnog goed.
Dit heb ik gedaan door de boog van de mouw naar beneden wat groter te maken waardoor het shirt nauwer valt.
Het is patroon 31E en hij is erg makkelijk te maken.
Je hebt een voorkant en een achterkant en die zet je op elkaar.
Dan nog netjes afwerken en hij is klaar.



Helaas hou ik zelf niet van een losse onderkant dus heb ik er een band op gemaakt.
Een lange strook knippen, deze dubbelvouwen in de breedte met de goede kanten op elkaar en stikken.
Vervolgens goed om draaien en dubbel vouwen, aan de onderkant leggen met de goede kanten op elkaar, losse uiteinde op het uiteinde van het shirt.
Dit ook stikken en klaar is kees, let wel op dat je de naad van je band bij een naad van de zijkant laat lopen.
Het resultaat is bij mij dit geworden!


Groetjes,
Linda

1 opmerking: