vrijdag 20 september 2013

Eigen bodyscrub maken

Hallo,

Een volgend item op mijn lijst was om zelf bodyscrub te maken.
Het was de bedoeling om regenboogscrub te maken maar helaas was dat mislukt.
We dachten dat we wel een andere geur konden gebruiken maar deze was gekleurd dus helaas nu paarse bodyscrub.
De regenboogscrub houden jullie nog wel van me tegoed.

Het recept heb ik gevonden bij beautylab.nl.
Hier hebben ze heel veel leuke Do It Yourself projecten waar ik graag in rondneus!

De ingrediƫnten die nodig zijn:
1000 gram fijn zout (of fijne suiker of een mix van beiden) - mijn aanvulling hierin is dat je ook gewoon grof zout kunt gebruiken of een combinatie hierin, het is maar net wat je lekker vindt.
150 gram amandelolie (te koop bij de Etos)
150 gram kokosnootolie (te koop bij de tuinen) - hier hadden wij van Kneipp badolie gebruikt
Optioneel: kleurstof, geurstof voor verdamping.

Doe de 150 gram kokosnootolie in een mengkom.
Voeg de 150 gram amandelolie toe.
Verwarm langzaam in de magnetron totdat de kokosnootolie goed vloeibaar is en vermengd met de amandelolie.
Doe in een andere schaal het zout.
Voeg langzaam het zout bij het oliemengsel.
Goed mengen en langzaam bij voegen totdat het mengsel lubbig wordt.
Hierna is het net hoe je zelf de consistentie van je bodyscrub wil hebben.
Eventueel kan je op dit moment kleur- en geurstof toevoegen.

Bij ons was dit het resultaat:

Groetjes,
Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten