zaterdag 28 september 2013

Klosjesopberger

Hallo allemaal,

Wij zitten thuis best vaak achter de naaimachine.
Mijn moeder die maakt veel kleding voor zichzelf en mijn zus.
Ikzelf heb een 'eigen bedrijfje' in het maken van turnpakjes.
En ook ik maak kleding voor mijzelf.
Voor elk stofje heb je natuurlijk een andere kleur nodig.
En precies dat kleurtje kan je tussen de puinzooi in de naaidoos niet meer vinden.
Toen ik laatst op het internet aan het zoeken was kwam ik dit plaatje tegen.


Met mijn ouders gesproken over wat voor ontwerp het zou moeten worden.
Mijn vader vindt het voorbeeld namelijk niks en mijn moeder wilde graag een boom.
Uiteindelijk kwam ik met het idee om letters te maken.
Toen nog de vraag welke letters het zouden moeten worden.
Aangezien ik het zou gaan maken en ik het meest achter de naaimachine zit werd het LCA.
Deze letters zijn mijn initialen en gebruik ik eigenlijk overal bij!

Vervolgens dus uitgemeten hoe groot de letters moesten worden.
30 lang en 20 breed kwam eruit.
Toen een plank hout gezocht en aan het tekenen geslagen.
Hier is te zien hoe ik het getekend heb(je kan het alleen niet heel duidelijk zien...)
Ik heb rekening gehouden met 5 cm dikke letters en dat de spijkers 4 tot 5 cm uit elkaar komen te staan.

Vervolgens het grote karwei van het zagen!!
Het meeste is met de hand gezaagd. 
Alleen de c en de binnenkant van de a zijn met de decoupeerzaag gedaan.
Daarna was het nog even schuren, lakken en spijkers inslaan.
En daarna begon het leuke werk, de klosjes in een leuke volgorde op de spijkers maken.
Helaas zijn het eigenlijk te weinig spijkers voor het aantal klosjes.
Maar we hebben nu wel gezien dat we heel veel dezelfde kleuren hebben dus langzaamaan zullen de klosjes van dezelfde kleur op raken en zullen alle klosjes erop passen.
De eerste foto van het resultaat tussendoor, de l moet nog gemaakt en het ligt nog plat pp tafel.


En dit is het uiteindelijke resultaat geworden.

Ik heb nog getwijfeld om de letters te verven maar dat kan ik altijd nog doen.

Groetjes,
Linda



Geen opmerkingen:

Een reactie posten