zondag 22 september 2013

Reis naar China voorbereiding deel 1

Na mijn 3 dagen alleen kamperen ben ik er zeker van dat ik alleen in een groepsreis naar China durf te gaan.
Daarom ben ik nu aan het sparen en voorbereidingen aan het treffen!

Op internet heb ik gezocht en ik heb besloten dat ik ongeveer 3 weken weg wil.
Bij fox hebben ze erg leuke singlereizen waar iedereen alleen heen gaat.
Zo heb je nooit dat je de enige bent die alleen is zoals in groepsreizen wel voorkomt.
Nadat ik op internet heb gezocht ben ik ook nog langs het reisbureau gegaan.
Hier heb ik 3 reisgidsen gehad met verschillende soorten reizen erin.
Vooral 1 gids is erg nuttig aangezien deze heel veel informatie geeft over China.

Na de reisgidsen doorgekeken te hebben heb ik een boekje met hoe en wat in het Chinees gekocht.
Ik dacht dat het leuk was als ik enkele woorden kon zeggen.
Echter zijn alle klanken anders en moet je op tonen letten tijdens het uitspreken.
Spreek je iets op toonhoogte 1 uit dan betekend dat iets totaal anders dan dat je datzelfde op toonhoogte 2 uitspreekt.

In de spits stond vervolgens een artikel over het terracotta leger.
Naar mijn mening een interessant stuk.
Een must see in China!
Deze dus snel toegevoegd aan mijn lijst met dingen die ik wil zien.
Komende tijd zal ik enkele stukken schrijven over interessante dingen in China.
Als ik geweest ben zal ik daar mooi op terug kunnen koppelen om te kijken of ik het zo ervaren heb als ik had verwacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten